Bijbuurten en werken - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Bijbuurten en werken - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Bijbuurten en werken

Blijf op de hoogte en volg Jessie

30 Augustus 2016 | Canada, Lacombe

Hallo allemaal!

Lekker weer hier vandaag zo rond de 20 graden, niks te klagen dus. Het Canadese weerbericht is al volop aan het voorspellen dat de winter hier vroeg gaat vallen (Dat is toch niet te hopen zeker!). 's ochtends is het hier wel altijd frisjes en 's avonds koelt het snel af.

Gisteren zondag een rustig dagje gehad. We doen altijd op 's zondags de dingen die echt nodig zijn zoals melken, voeren, boxen, paardenboxen uitmesten. Deze zondag liep het net even anders want een van de veulens had zaterdagavond koorts gekregen. Kees en Annie hebben dit goed in de gaten gehouden en ervoor gespoten maar de koorts werd helaas hoger. Zondagochtend daarom naar de veearts gereden, hier is het veulen en de moeder gebleven ter observatie en medicatie. 'S middags in de namiddag ben ik nog naar de Rexall gereden (soort kruidvat) om wat spullen te halen. Toch in town en niet zover van Rick vandaan naar Rick zijn stageplek gereden, hierna zijn we doorgereden naar Sylvan Lake waar Brian zit en hebben we nog even gedronken. Helaas iets te laat en weinig tijd om nog bij beide rond te kijken op het bedrijf maar dat zal nog wel goedkomen. We zijn daarna naar Red Deer gereden om bij de Canadian Brewhouse te gaan eten, het eten was hier goed te doen en gezellig bijgepraat. Na het eten nog effe boodschappen gedaan en weer terug richtings Brians stageplek en zo weer terug naar onze stageplaatsen. Terug home eventjes nog bijgekletst en koffie gedronken met Annie en Kees en toen naar bed want maandag weer wat vroeger op.

Maandags de dag begonnen met het drinken geven van de kalfjes, ze doen het goed en zijn vinnig zat! Daarna geontbijt en de vaste klusjes gedaan. Ook moesten vandaag de voetenbaden weer gelegd worden voor de melkkoeien. Dit leggen we gewoon in de terugloopgangen van de melkstal, de koeien gaan er dan maandag 's avonds erdoorheen en dinsdag ochtend. Dit herhalen we nog een keer op de donderdag voor de melkkoeien. Na de middageten nog met Jelle en Keith een paar droge koeien uit de natuurweide gedaan naar binnen. In de wei lopend achter gekomen dat een koe niet helemaal fit was, toen kwam Jelle aanlopen met een iets te klein kalf. De koe had dus te vroeg gekalft en wij denken wat uitdrogingsverschijnselen zoals we moeder en kalf zagen (apart want voor moeder is er water op de weide aanwezig). Dus 2 droge koeien binnen gedaan en moeder. Kalfje in een iglo gedaan en biest gegeven met een sonde omdat het kalfje te zwak was om zelf te drinken. Na de koffie samen met Jelle gemolken en na het avond eten de kalfjes drinken gegeven. En nu is het weer avond ;)

Groetjes van mij!

Ik probeer trouwens zo snel mogelijk foto's erop te zetten. Maar dit lukt niet altijd i.v.m. de site.

• 31 Augustus 2016 - 21:44

Mieke Hopmans:

Hee Jessie,

superverslagen!
    Leuk om te lezen.
    Leuke afwisseling tussen werken en uitgaan, gezellig met jullie vertrouwde maatjes.
    groetjes uit Holland, Mieke Hopmans

• 01 September 2016 - 05:25

Jessie Laurijsse:

Hoi Mieke,
    Dankjewel :). Het vertellen vind ik leuk om te doen, alleen het begin is weleens moeilijk.
    Groetjes terug!

• 03 September 2016 - 17:47

Elian Van Adrichem:

Hoi Jessie,

Leuk om jouw verhalen te lezen!
    Volgens mij heb jij het prima naar je zin.
    En leuk dat jullie elkaar opzoeken en samen uitgaan.
    Veel plezier nog en mocht je Rick zien dit weekend doe hem de groeten van ons.

Groetjes Fam van Adrichem uit Fijnaart

• 09 September 2016 - 04:49

Jessie Laurijsse:

Hoi Elian,

Best een laat berichtje van mij, het is best druk op de farm op het moment.
    Dankjewel :) Ja ik heb het goed naar mijn zin, en de tijd gaat ook snel vind ik. Ik zal Rick de groetjes doen als ik hem zie.

Groetjes Jessie