Welkom in Canada! - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Welkom in Canada! - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Welkom in Canada!

Blijf op de hoogte en volg Jessie

28 Augustus 2016 | Canada, Lacombe

Na een lang tijdje weer een bericht van mij!

Wat gaat de tijd snel hier, nu al de derde week dat ik hier zit. Van de week een druk weekje gehad. Maandag 3 paardenstallen ready gemaakt voor gebruik want dinsdags konden Kees en Annie ze ophalen van het paardenhotel dichtbij het vliegveld van Calgary. Kees had de waterleidingen naar de drinkbakken in orde gemaakt en de boxen zuiver gespoten. Ik heb me merendeel van de dag vermaakt met de houten wanden van de boxen te verven. Maandag was ook de eerste koude dag met onstuimig weer (zie als Nederland in de winter nat en koud).

Dinsdagochtend ben ik meegegaan de paarden op halen van het hotel. We waren rond half 7 vertrokken en tegen de middag weer op de boerderij. Bij het dierenhotel moesten we even wachten, het zag er allemaal chique en netjes uit in de gangen lagen rubberen matten waardoor het meestal stil was als je met een paard liep. Vroeger als je een paard overscheepte werd deze gelijk vanuit het vliegtuig in je trailer gezet vertelde Annie en Kees. Dus eigenlijk is zo'n hotel wel een goede oplossing omdat de paarden dan eventjes bij kunnen komen na zo'n lange vliegreis. Na de paarden in de trailer te hebben gezet hebben we Onne opgehaald. Onne is met de paarden meegereisd (2 paarden komen van hem af) en heeft ook nog lessen gegeven bij de qlinique die woensdag tot en met vrijdag waren. Na de middag heb ik nog wat vaste klusjes gedaan zoals kalveren voeren, boxen scrabben, voetenbaden vullen, meemelken etc...

Woensdag tot en met vrijdag en zaterdag dikke pechdagen. Weer problemen met de mestschuif (altijd wat met die mestschuiven), een uit elkaargedraaide vijzel, een melkstel wat niet goed gespoeld word. Ze zijn gelukkig weer aan de praat gekregen, of tijdelijk gemaakt. Ik heb gewoon de vaste dingentjes gedaan en meegeholpen bij behandelingen bij koe met negatieve energiebalans etc... Ook zijn er op donderdag en vandaag 2 nieuwe vaarskalfjes geboren. De nieuwe paarden doen het goed en zijn dikke vriendjes met z'n drieën. Vandaag een rustig avondje, heb wel zin in lekker wat slaap.

Tot de volgende keer!

• 29 Augustus 2016 - 10:46

Petra:

wederom weer een genot om je blog te lezen Jessie , ik kijk weer uit naar de volgende . Love You mieke xxx mama

• 30 Augustus 2016 - 05:31

Jessie Laurijsse: