Back home again... - Reisverslag uit Nieuw-Vossemeer, Nederland van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Back home again... - Reisverslag uit Nieuw-Vossemeer, Nederland van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Back home again...

Blijf op de hoogte en volg Jessie

23 Oktober 2016 | Nederland, Nieuw-Vossemeer

Ha iedereen,

Hier mijn laatste verslagje vanuit Nederland met een schitterende terugblik op de stage en reis in Canada. Ik zag er een beetje tegen op om terug te gaan naar Nederland. Nou zullen jullie vast wel denken; hoe komt dit dan? Nou er valt weinig hierover uit te leggen hoe dit komt, je moet het ervaren.

Dinsdagmiddag zijn we gepakt en gezakt weer terug naar onze stage's vertrokken, einde van onze trip met volop gezelligheid, gastvrijheid, geëntertaind, geamuseerd te zijn geweest, ook spontaan dingen ondernemen en grenzen verlegd. Veel te veel om op te noemen hier, maar jongens het avontuur was geweldig met jullie :D. En wat een gastvrijheid bij familie en people we met, in 1 woord geweldig!

Woensdag nog de dag gewerkt en 's middags ben ik nog samen met Kees naar de auction geweest in Ponoka. Dit is een grote veeveiling. Leuk om te zien hoe dat in zijn werk gaat. Telkens word er een vee koppel naar binnen gelaten en word er geboden. Dit gaat heel snel (netzoals op tv). Woensdagavond zijn we nog uiteten gegaan voor mijn verjaardag, lekker!

Donderdag alles ingepakt en nog een beetje gewerkt op de farm. Helaas weer naar huis, wel met wat lood in mijn schoenen. Ik vloog om half 6 's middags terug naar huis. De terugreis is goed verlopen.

Kortom heel de (stage)periode is een geweldige ervaring geweest om nooit te vergeten. Ik snap goed waarom veehouders naar Canada zijn vertrokken, dat geprul in Nederland met al die regeltjes wat merendeel in stand komt door emotie en lak aan kennis word niemand blij van toch? Graag zou ik nog een keer terug willen (misschien voor een langere tijd) maar we zien wel, ik ben jong zat immers. Het houden van een bedrijf in Canada trekt mij persoonlijk meer aan dan het houden van een bedrijf in Nederland vanwege het feit dat je in Canada meer zekerheid hebt. Wat ik al in vorige verslagen duidelijk heb gemaakt is dat de omgeving, taal en gewoontes in Canada mij goed bevallen zijn. Wat ik anderen zou aanraden om te doen is altijd door te zetten, ook al gaat het even moeilijk. Van klasgenoten heb ik gehoord dat ze enkele weken zo gezegd 'volgehouden' hebben in het buitenland, daarna gauw weer terug naar Nederland te zijn vertrokken. Wennen kost natuurlijk altijd eventjes als je in een vreemde omgeving bent, maar kan ook als een mooie ervaring bij je blijven.

Iedereen bedankt voor de mooie tijd en gastvrijheid in Canada, voor mij is het een ervaring om nooit meer te vergeten!

Groetjes en dikke kus, Jessie

  • 23 Oktober 2016 - 14:11

    Mama:

    WELKOM THUIS JESSIE. XXX

  • 28 Oktober 2016 - 14:30

    Opa En Oma Laurijsse:

    Toch fijn dat je weer thuis bent,met een ervaring rijker.
    en goed dat je er zo van genoten hebt
    Gauw tot ziens.
    Liefs opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 1501
Totaal aantal bezoekers 10754

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Stage in Canada

Landen bezocht: