Rodeo Ponoka, ruggen, hooi en strooi rijden - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Rodeo Ponoka, ruggen, hooi en strooi rijden - Reisverslag uit Ponoka, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Rodeo Ponoka, ruggen, hooi en strooi rijden

Blijf op de hoogte en volg Jessie

30 September 2016 | Canada, Ponoka

Hier weer een verslagje van mij,

Het weer word hier kouder, koude nachten brr... maar super mooi met heldere sterrenhemel en gisteren ook voor het eerst noorderlicht gezien. Ik heb geprobeerd er een foto van te maken maar op de foto was het niet duidelijk te zien.

Zaterdag de vaste klusjes gedaan en rond een uur of 6 had Inge me opgehaald om naar de gold bucket rodeo in Ponoka te gaan. Mijn eerste rodeo dus, heel mooi om te zien ook! Het bull rijden nou ook gezien in real life, toch best heftig om te zien dat mensen daar de leven aan durven wagen. Na de rodeo was er nog een afterparty, er waren helaas niet veel mensen daar op afgekomen dus waren we met een bijgeraapt groepje naar Ponoka gegaan om daar in (native) barretjes ons eigen te vermaken. Die barren zaten dus ook best vol met native people (native people zijn de oorspronkelijke bewoners van Canada). Alles hier goed gegaan en we waren welkom. De bandleden die op de afterparty speelden kwamen later ook nog wat drinken (mislukt feestje een beetje). Ook heb ik gelijk leren stepdancen, want dat moest ik onderhand wel effe leren :D. Het lijkt een beetje op jiven, en de mannen zijn hier best fanatiek met dansen. Dit allemaal echt even helemaal van de canadese kant meegemaakt dus ;). Ik ben bij Inge blijven slapen en de volgende dag hebben we nog even sightseeing Ponoka gedaan, en muurschilderingen van haar gezien want Inge is een artist. Het was heel leuk om mee te maken.

Zondags was ik dus rond een uur of 2 's middags terug. Nog even wat gewerkt en na het eten nog even snel naar town naar de rexall geweest om stuff.

Maandags heb ik me meerendeel van de dag bezig gehouden met ruggen en de hooibalen nog binnen gehaald. Tussendoor de kalfjes gedaan en de andere klusjes.

Dinsdags de vaste klussen gedaan en nog even gravel verreden met de shovelbak, want een stapel hadden ze niet handig gelost. Ze maken hier van de week namelijk een pad naar de nieuwe arena toe, het beton is meerendeel vandaag gestort al. 'S avonds nog bezig geweest om pakken die gewikkeld moesten worden in een rijtje te zetten. Dit is makkelijk voor de drukke loonwerker ;).

Gisteren de kalfjes gevoerd en melk gegeven voor de rest van de dag tot 12 uur pakken stro gereden. Ik op de trekker met kar, Jelle op de shovel en Kees met de dodge en wagen erachter (Dit is trouwens mooi om te zien als je het niet gewend bent) Met de middag nog pech gehad met de wagen... band lag eraf, voorzichtig terug gereden dus maar de velg kon het ook niet meer aan, wat voor vertraging heeft gezorgd. Kan gebeuren he. Ook nog het noorderlicht gezien die nacht!

Vandaag gewoon de vaste klussen gedaan en nog wat andere werkjes, niks bijzonders.

Tot horens!


  • 30 September 2016 - 16:06

    Petra:

    Hey jessie,
    Wat heb je weer een leuke zaterdag avond beleefd jessie , leuk zo echt op z'n canadees , die mannen wilde wel met jou dansen zeker !!. Nou heb je dat ook weer eens meegemaakt deze belevenissen pakken ze niet meer van je af. Veel gewerkt lees ik wel , als het weer goed is moet de oogst naar binnen he , hier hebben ze ook de mais ingekuild dinsdag ging ook wel lekker vlot. Nou ken je gelijk banden maken zeker! Ha ha . Dat noorderlicht moet wel heel bijzonder zijn zeg, gaaf hoor . kijk uit naar je volgend verhaaltje . xxx

  • 04 Oktober 2016 - 04:34

    Jessie Laurijsse:

    Het noorderlicht was mooi om te zien en ja idd heel leuk en gastvrij om eens een keer met canadeze mensen te stappen. Banden maken kan ik nogsteeds niet ;'D xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 10504

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Stage in Canada

Landen bezocht: