Mais hakselen - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Mais hakselen - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Mais hakselen

Blijf op de hoogte en volg Jessie

06 Oktober 2016 | Canada, Lacombe

Hee iedereen,

Winter is coming. Overdag is het zomaar net boven de 0 graden, best koud als je dat niet gewend bent. Ben benieuwd wanneer het gaat sneeuwen.

Gisteren is de loonwerker vollebak bezig geweest met het inkuilen van de mais. Kees heeft ook even meegereden op de shovel om de kuil beter aan te drukken. Dit was niet hard nodig omdat de mais niet heel droog was, dus word het beter aangedrukt door de kniktrekker van de loonwerker al zelf. Gisteren heb ik de vaste klusjes gedaan en een load gemaakt voor de drachtige pinken.

Vandaag was het hakselen done om zo maar te zeggen. De loonwerker was rond de middag klaar en de mais paste maar net in de sleufsilo. Veel mais/ha is er dus vanaf gekomen. Vandaag de kuil afgedekt, er stond wel wat wind wat het moeilijker maakte maar dit is uiteraard allemaal goed gekomen. Voor de rest van de dag de vaste klussen ook weer gedaan.

See you next time, xxx

• 08 Oktober 2016 - 06:32

Kees En Annie Muilwijk:

Jessie, Eindelijk is een reactie van ons. We zijn een beetje traag, maar komt waarschijnlijk door alle drukte die we de laatste tijd gehad hebben.
    Nog een paar weekjes en dan zit je stage er al weer op. We denken dat voor jouw de tijd net zo snel is gegaan als voor ons. We hebben tenminste de indruk dat je het wel naar je zin hebt hier in Alberta en op ons bedrijf. Wij zijn in elk geval heel tevreden en vinden het heel gezellig dat je bij ons in huis bent. Je bent plichtsgetrouw en zelfs na een avond stappen zou je al weer vroeg in de stal willen zijn om de kalfjes te voeren als we je niet zouden tegenhouden. De kalveren zullen je zeker missen als je weg bent. Ze doen het erg goed namelijk. Vandaag heb je kennis gemaakt met de eerste sneeuw voor deze winter. Wij vinden het veel te vroeg, maar jij vond het wel grappig om mee te maken. Volgende week hopen jullie een weekje op stap te gaan om Alberta en BC als toerist te gaan verkennen en we wensen je een heel leuke, veilige en gezellige trip. Dankjewel voor je goeie inzet bij ons op de farm.
    Kees en Annie

• 10 Oktober 2016 - 20:09

Aukje Van Dreumel (Prinsentuin College):

Hoi Jessie,
    Leuk stukje hierboven van je stagebedrijf, ik heb daar echt niks aan toe te voegen behalve dat ik je nog een paar ontzettend leuke dagen/weken? toewens. Denk je aan je beoordeling en urenregistratie? Grt

• 14 Oktober 2016 - 13:47

Opa En Oma Laurijsse:

Hoy Jessie
    Eerst komen wij jou jou feliciteren met je verjaardag
    Ik lees dat het er bijna op zit met je stage ,wel alle lof over jou
    Wij wensen je een leuke dag toe,en als je thuis bent kom je maar
    langs voor je verjaardags cadeautje.
    groet OPA en OMA

• 14 Oktober 2016 - 15:44

Greetje Stoutjesdijk:

Hallo Jessie,
    Je stage zit er al weer bijna op begrijp ik. Knap dat je de stap hebt genomen om zo ver weg te gaan. Het was leuk om je via je verslagen en foto's een beetje te kunnen volgen, vooral omdat het voor ons en vooral ons Annemiek een beetje bekend terrein is. Je hebt t goed naar je zin gehad en dat kan ook bijna niet anders want een beter stagebedrijf kun je niet treffen!!! Kees, Annie, hun jongens en iedereen om hun heen zijn natuurlijk heel gezellig. Het is een periode in jouw jonge leventje die je nooit meer zal vergeten. Ons Annemiek heeft er veel van geleerd en houdt altijd een speciaal plekje in haar hart voor het mooie Canada, en vooral voor Kees en Annie. Geniet nog van je laatste weekjes daar, groetjes aan allemaal en straks nog een hele fijne vakantie!
    Groetjes, Greetje

• 14 Oktober 2016 - 15:50

Greetje Stoutjesdijk:

Hoi Jessie,
    Begrijp ik nu goed dat je vandaag jarig bent? Van harte gefeliciteerd dan, nog een gezellige dag en natuurlijk een heel mooi jaar toegewenst!!!!
    Groetjes, Greetje

• 14 Oktober 2016 - 22:48

Tante Lina:

Goedemorgen Jessie,

Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Wij horen van je moeder dat het goed gaat met je en dat je veel dingen te doen hebt en beleeft.
    Heel leuk voor je !!

We hebben je ook al een kaartje gestuurd, ik hoop dat het is aangekomen??

Maak er een leuke dag van en veel groetjes van
    Ome Walter en tante Lina

• 17 Oktober 2016 - 09:30

Mama:

Wat een mooie reacties allemaal jessie. Weet dat wij super trots op je zijn he. Ik weet dat je nog niet graag terug komt omdat je het super naar je zin hebt en annie en kees super stagebegeleiders zijn waar je met trots je werk en allerlei andere bezigheden mag uitvoeren dan snap ik dat wel dat je graag blijft en ook omdat canada een super relax en mooi land is en de mensen ook. Toch zien wij er naar uit om jou weer op schiphol op te kunnen halen en in ons armen te sluiten. Maar we zijn er ook bewust van dat dit niet jou laatste keer is. Hou van je tot de maan en terug waar je ook bent lieverd. Dikke knuffel van ons allemaal.

• 18 Oktober 2016 - 04:59

Jessie Laurijsse:

Allereerst bedankt voor de leuke berichtjes. Het zal straks weer eventjes wennen zijn weer terug in NL en op school te zijn. Ook dankjewel voor de felicitaties, we hebben het gevierd in Vancouver. Jammer was het daar stormachtig weer maar dat mag de pret niet bederven. See you soon xxx