Even gewoon brabants praten - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Even gewoon brabants praten - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Even gewoon brabants praten

Blijf op de hoogte en volg Jessie

15 September 2016 | Canada, Lacombe

Hee iedereen,

Vandaag was het weer een dag heerlijk weer. 22 graden overdag, zo mag het nog wel een tijdje blijven van mij. Maandagnacht hebben we de eerste nacht vorst gehad. En wat gaat de tijd snel hier, volgensmij zit ik nou op de helft van mijn stage. But still much to do!

Zondag in de namiddag nog even naar Sylvan Lake gereden naar Boston Pizza om een hapje te eten en te buurten met Brian, Dirk en Luuk. Dirk is een werknemer bij van Schalkwijk (sylvan star cheese) waar Brian ook stage loopt. Luuk is een maat van Dirk en werkt voor een tijdje bij een akkerbouwer hier in de buurt. Allemaal Brabanders (wat best uniek is hier want 50% is Fries geloof ik), dus lekker wat in eigen taaltje gekunnen mauwen. Na het eten nog even een rondje gedaan bij Brian en Dirk en toen weer betijds me bed opgezocht.

Maandag de dag begonnen met de kalfkes te voeren en aan het eind van de dag meegeholpen met melken. Voor de rest van de dag de vaste klussen gedaan. Niks bijzonders. Nog even in de avond naar buiten gegaan om wat foto's te maken met camera, want de lucht was buiten ook zo mooi.

Dinsdag de vaste klussen gedaan en meegeholpen met melken. Ik was ook begonnen met het losschroeven van de bouten van het hekwerk, leuk af en toe een beetje beunen ;). 2 stierkalfjes geboren in de avond, 1 HF en 1 HF x Black Angus.

Vandaag de vaste klussen gedaan. Ook alvast wat kalveriglo's klaargemaakt, want er staan veel koeien op afkalven op het moment. Ook even een groot kalveriglo ingestrooid en 2 stierkalven erin gedaan die iemand wou hebben voor de hobby. Veel mensen zeggen hier ook trouwens een farm tegen als je bijvoorbeeld 2 geiten voor de hobby hebt, best apart haha.

Ik schrijf gauw weer!

  • 16 September 2016 - 07:57

    Petra:

    Hey Jessie ik lees dat je bij sylvan star cheese geweest ben en dat dirk en brian daar werken en stage lopen .ik ben daar met tante lina ook geweest in de winkel en in de kaasmakerij leuk joh. Moeten dirk en brian ook mee helpen kaas maken? . je bent nu al op de helft wat gaat de tijd toch snel he als het aan jou ligt zou je nog wel een heel jaar willen blijven denk ik. Geniet er nog maar van. Lieve grtjs ban ons allemaal in het warme nederland (nog ff want dat gaat wel veranderen) . xxx mama

  • 19 September 2016 - 04:39

    Jessie Laurijsse:

    Hee ma, nee Dirk en Brian hebben hun werk in de stal. De tijd gaat snel ja, eerst denk je 3 maanden van huis is best lang, maar het gaat snel voorbij. Jullie zullen in Nederland wel vroeg mais inkuilen met dat broeierige weer. Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 10514

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Stage in Canada

Landen bezocht: