Time is flying when you're busy - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Time is flying when you're busy - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Time is flying when you're busy

Blijf op de hoogte en volg Jessie

09 September 2016 | Canada, Lacombe

Ha iedereen!

De tijd gaat zo snel. Er zitten eigenlijk veel te weinig uren in een dag zal ik zomaar zeggen want oud worden vind niemand leuk ;). Vandaag was het hier in Lacombe wat slechter met het weer gesteld, regenachtig en frisjes. Maar gelukkig word het dan volgende week beter weer, als dat zo zou zijn rijpt de mais ook sneller af.

Maandag de dag begonnen met de kalfjes melk te geven, ze doen het goed alleen 1tje die net wat minder fit was en wat dunnere mest had, even wat minderen met de melk dus, maar ze was weer zo de oude. Voor de rest van de dag de vaste klussen gedaan en de mestgang bij de kalverstrohokken schoongeschoven met de bobcat. Hier komt namelijk geen mestschuif over. De bobcat is trouwens iedereens beste maat, hij staat als meeste te draaien op en dag en op sommige dagen word ie zelfs van je afgepikt. Ik vraag me af waarom dat ding in Nederland nooit echt een doorbraak heeft gemaakt. In de namiddag na de boxen heb ik nog even meegeholpen met melken en daarna weer de kalfjes drinken gegeven. 'S avonds ben ik nog met Kees en Annie meegeweest naar een BBQ van vrienden van hun. Dit was gezellig en er waren veel Nederlanders, dus gewoon de avond ook nederlands gepraat.

Dinsdag heb ik ook de vaste klussen gedaan en meegemolken. Ook waren de kalfkoeien, kalfjes en seperatiekoeien gebed (gestrooid) vandaag.

Woensdag naast de vaste klussen een load gemaakt voor de young heifers (pinken). Ook dit vind ik leuk om te doen, altijd proberen om het zo precies en netjes mogelijk te doen maar wel vlot. Een shovel (netzoals een verreiker) blijft toch altijd wel een ideale lader. Snap zelf soms niet waarom boeren laden met trekkers, maar dat is mijn mening. Ook heb ik vandaag nog het gazon gemaait, want gras groeit hard en vandaag was het slecht weer en misschien de volgende dagen ook wel.

Vandaag moesten ook de melkkoeien ook gebed worden, dus die kunnen weer een weekje er tegenaan, ook is er 's morgens een vaarskalfje geboren en voorderest vaste klussen gedaan en 's avonds samen met Christian de koeien gemolken.

Het is even wat drukker op het moment, ik probeer wel 3x in de week te schrijven (zoals dat persee van school moet :() Maar weinig komen aan deze tijd volgensmij. Ook moet je weleens naar je eigen kijken natuurlijk.

Hoe is het in Nederland? Het lijkt net als ik weg ben dat de zon pas gaat schijnen daaro ;)

Groetjes


  • 09 September 2016 - 13:19

    Petra:

    Nou jes jij doet het zo slecht nog niet met je blog en als je het eens effe wat drukker heb nou dan schrijf je een week niet 3x per week is echt wel veel en internet werkt ook niet altijd mee .laat ze bij jullie op school het schijt maar krijgen hahaha net als dat kalf. Denk je nou werkelijk dat ze iedere dag jou blog doornemen?? Inderdaad moet je ten eerste aan jezelf kijken en Je doet het hartstikke goed jessie xxx ma.

  • 11 September 2016 - 21:46

    Jessie Laurijsse:

    Die kijken met geluk idd 1x naar een verslag. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 10511

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Stage in Canada

Landen bezocht: