2 provincies, 4 verschillende landschappen, 3000km - Reisverslag uit Bow City, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu 2 provincies, 4 verschillende landschappen, 3000km - Reisverslag uit Bow City, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

2 provincies, 4 verschillende landschappen, 3000km

Blijf op de hoogte en volg Jessie

17 Oktober 2016 | Canada, Bow City

Na een lange tijd niet meer geschreven weer hier een berichtje van mij.

Ma 10 okt: Yes here we go, vakantie houden! Vandaag zijn we los en na Thom, Nelis en Sjoerd op hebben gepikt bepakt en gezakt vertrokken richting Banff. In Banff aangekomen de visitorscentre uiteraard opgezocht voor vertier en daarna maar zo snel een hotelletje opgezocht. We zaten in een hotel dichtbij stad dus dat was fijn, ook een goed hotel. After that sightseeing gedaan bij de bow falls die vlakbij town ligt. Ook deze dag nog lekker gebadderd bij de hot spring (hot! zo'n 40 graden) en gegeten bij de BP.

Di 11 okt: Our journey voortgezet richting Lake Louise. En daar wel een goede hele dag kunnen vertoeven door de lake te bezichtigen en de little beehive beklommen, wat knap lastig was want op de trail lag allemaal aangetrapt sneeuw. (onderweg terug naar beneden natuurlijk een paar keer op de plaat gegaan natuurlijk) Maar wat een view hee daar boven. De middag klim was zeker de moeite waard. Erna zijn we doorgereden naar Radium hot springs even wat gegeten en daar in een motel geovernacht.

Woe 12 okt: Vroeg opstaan want vandaag gaan we 3 uur quad rijden in de bergen bij Toby Creek! Nooit gedacht dat quad rijden in de sneeuw zo prachtig kan zijn. We zijn een berg opgereden en zover gegaan als we konden. Er lag namelijk tamelijk wat sneeuw wat af en toe lijdde tot vastrijden, maar dat was wel mooi haha. Nog een half bevroren waterval bezichtigd (ook heel mooi). Na het quad rijden zijn we doorgereden richting Vancouver. Dit was toch wel een grote afstand dus besloten in een motel bij Hope te slapen.

Do 13 oktober: Vroeg op richting Vancouver! Snel wat genomen bij Tim Hortens (heel populair bij ons met de koffie ;)) In de middag waren we aangekomen in Vancouver. Daar pannenkoeken gegeten bij the Dutch, en konden het niet laten om nederlands te praten tegen de serveerster daar natuurlijk. Maar dit mocht niet veel baten. Na het eten wat informatie opgedaan bij het visitorscentre en besloten een film te kijken van fly over Canada. Dit was een 4D film waar je al de verschillende landschappen kon zien van Canada. Dat waren er toch wat meer dan gedacht. Na de film betijds naar familie van Sjoerd en Nelis gegaan. Hier mochten wij overnachten en gezellig gekletst. Vroeg naar bed want daar waren we wel aan toe.

vrij 14 okt: My birthday! Na breakfast zijn we naar Vancouver terug vertrokken en daar een hop on hop off tour gedaan. Het weer werd jammer genoeg heel slecht en stormachtig dus na de tour even wat kleins gegeten en gedronken en daarna gewinkeld. Leuke dingetjes gehaald ;). Rond een uur of 7 vertrokken richting Pincher Creek toe (Ja een 13 uur rijden, dus eventjes doorhalen maar gelukkig waren we met z'n 4 en)

za 15 okt: 2 voorin wakker, 2 slapen op de achterbank. Zo hebben we een lange nacht tocht gemaakt op de weg van het zuiden van de grens door heuvel en mountain. 1x door de drive thru van Tim Hortens en een 6 pack (vuile) energy drank. Rond een uur of 9 waren we aangekomen in Pincher Creek. Hier gelijk een goede hotel opgezocht en even een dutje gedaan tot de middag. In de middag Watertonpark ingegaan. jammer genoeg waren al de activiteiten al gesloten en waaide het heel hard, dus geen hike meer gewaagd. betijds terug naar het hotel, wat taart gehaald (vies hier trouwens) en nog wat versnaperingen. in het hotel lekker wat gedronken, gezwommen en gegeten bij de BP. Betijds naar bed gegaan

Zo 16 okt: Vandaag vertrokken naar familie van Thom die in Brooks wonen. Ook is dit familie van Brian. Een niet zo'n lange rit van 3 uur was dit. We hebben een gezellige welkomen gehad en een van de dairy's bezichtigd en the badlands. Badlands is een kalkgesteente gebied waar de dinosaurussen vroeger ook leefden, heel apart om te zien hoe zo'n gebied kan ontstaan. Ook hebben we meer familie bezocht van Thom, het is namelijk een grote familie.

Affin ik zal mijn verhaaltje is afsluiten, ik zou graag meer willen vertellen maar het typen duurt langer dan het praten ;).

Ik spreek jullie weer gauw.

xxx

• 18 Oktober 2016 - 11:47

Mama:

Hey Jessie zo te lezen heb je weer veel gezien en beleefd. Als je thuis bent gaan we lekker bij kletsen want ik wil wel heel je reisverslag horen. Liefs mama en tot gauw. xxx