Rondje touren it is - Reisverslag uit Red Deer, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Rondje touren it is - Reisverslag uit Red Deer, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Rondje touren it is

Blijf op de hoogte en volg Jessie

04 Oktober 2016 | Canada, Red Deer

Ha everybody,

De laatste weken zijn aangebroken, jammer maar helaas ik verlang nog niet om terug te gaan naar Nederland maar het zal moeten i.v.m. de studie... Maar sowieso vooreer we teruggaan nog een weekje vakantie houden, hier in dat mooie Canada.

Zaterdag heeft het hier veel geregend, een sombere dag dus. Deze dag de vaste klusjes gedaan. In de na middag waren Sjoerd en Nelis nog langsgekomen om een leuke travel route uit te stippelen en het vervoer te bespreken. Annie, Kees en Mark hebben ons hierbij geholpen met tips, altijd goed om te weten en handig. Na het te hebben besproken effe gauw douchen (want ik rook naar koei natuurlijk :D) en doorgegaan naar Boston Pizza in Lacombe om wat te gaan eten, toen even naar Drost geweest (stageplek van Nelis en Sjoerd) en na wat te hebben genuttigd naar Red Deer. Het was weer zeer gezellig in Billy Bob's, met veel bekenden, en het was laat geworden.

Zondag even uitslapen en na wat te hebben gegeten terug naar Drost gereden. Had me mobiel vergeten in de auto die avond dus die moest ik ook ophalen ;'D. De mannen lagen nog te slapen dus ik ook nog effe me ogen dicht gedaan in de auto. Tegen de middag zijn we terug naar Red Deer gereden, eerst naar Billy Bobs om Thom op te pikken (want de mannen hadden de auto daar laten staan). Toen doorgereden naar Gasoline Alley naar Uncle Ben's om een camper proberen te fixen. Gasoline Alley is een lange 'winkelstraat' naast de kant van de highway. Op z'n amerikaans alles gemakkelijk dichtbij de hand met grote merken. Wacht eerst eten... Affin onderweg naar Uncle Ben's nog een handelaar gevonden die verhandelde in schoolbussen. Een schoolbus ombouwen was ook een leuk plan maar ivm de tijd doen we dit toch niet. Bij Uncle Ben's nog gevraagd naar motorhome's maar die hadden alleen caravans. En wat voor caravans: hele huizen. Mevrouw wilde ons wel helpen dus kregen we een telefoonnummer van de Canadiandream (bekend verhuurbedrijf campers en caravans), hier zijn we ook niet veel verder mee gekomen. Even het erbij neergelaten, misschien kan Kijiji meer betekenen (Canadese marktplaats). Effe nog naar Olds gereden om Nienke op te zoeken, echter had ik niets laten weten en was ze helaas niet thuis maar toch een gastvrije en leuke rondleiding gehad van Bart. Bart is de bedrijfsopvolger van de melkveehouderij. Op de terugweg effe sight seeing Olds gedaan. Het is daar al veel platter dan dat wij zitten, meer prairie achtig al. En dat verschil na 1 uurtje rijden vandaan. In Lacombe hebben we nog wat gegeten en iedereen weer 'thuis' afgezet.

Vandaag zijn ze hier begonnen met hakselen rond de namiddag. We zijn best laat maar de mais was ook nog geeneens bevroren (En dan gaat het afrijpen hard) wat bij veel boeren wel zo was, resultaat een vollere kolf --> meer voederwaarde! Na de vaste klusjes mocht ik (mee)voeren en hebben Kees en ik nog de kantenplastic gelegd.

Tot de volgende keer!

XXX

• 04 Oktober 2016 - 21:46

Tonny:

hallo Jessie.
    Erg leuk om je verhalen te lezen, Jessie. Geniet er nog van die laatste weken. Zo n bijzondere ervaring als deze stage nemen ze je nooit meer af.
    Nog veel succes en plezier daar.

• 05 Oktober 2016 - 10:34

Petra:

Hey Jes mooi die wild roos kun je hem niet drogen zodat je hem mee naar huis kan nemen xxx ma

• 06 Oktober 2016 - 04:01

Jessie Laurijsse:

Dankjewel Tonny, dat zal zeker goed komen.

Ja best een aparte roos met dat blauw, is niet veel waarde zomaar van iemand gekregen.

xxx