Gezelligheid op z'n best - Reisverslag uit Red Deer, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Gezelligheid op z'n best - Reisverslag uit Red Deer, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Gezelligheid op z'n best

Blijf op de hoogte en volg Jessie

24 September 2016 | Canada, Red Deer

Hee people,

Wat een week weer, heel gezellig! Daarom dit late berichtje. Het is hier droog weer op het moment met een aangename 20 graden. Het gras ligt er ook af, dus we verwachten geen regen voor te hooien. De mais is nog niet rijp en de gerst ook nog niet. Even summer houden is het beste dus.

Maandag heb ik de vaste klusjes gedaan en Keith meegeholpen met de kuilen bloot te maken, door met de shovel bij te rijden. Ik heb ook een beetje Kees en Annie meegeholpen met het inladen van spullen want dinsdags was er een friese paardenkeuring die hun club heeft georganiseerd. Die avond kwamen de logés Jack en Margareth iets eerder dan verwacht. Ik heb ze verwelkomt, hele aardige mensen. Ook was het goed voor mijn engels wat ik nu meer praat onder het werk en als er gasten zijn die canadees zijn.

Dinsdag snel de paardenboxen uitgemest, kalveren drinken en mesh gegeven om na de middag nog even naar de paardenkeuring in Red Deer te gaan. En ja hoor toen ik daar aankwam een oudere man "You're a little bit to late lady, the keuring is done" Shoot... (shit is geen netjes scheldwoord hier). Wel heb ik de carousel show nog gezien en naderhand nuttig geweest met het bakken van hamburgers en mushrooms. Een gezellige avond gehad met veel (ver)nederlandse mensen gekletst. Laat in de avond was er ook achter gekomen dat de chipscanner (scant chips van paarden om te zien of ze echt zijn wie ze zijn) was vergeten door de keuringsmeesters, en die zitten al in Calgary en zouden morgen terugvliegen. Shoot 2x. Ik met Annie meegereden richting Calgary toe om de chipscanner naar Jack en Margareth te brengen die het vervolgens weer bij de juiste afleverden. Rond half 1 waren we thuis.

Woensdag de dag lekker begonnen. De wekker was niet afgegaan waardoor ik me een half uur verslapen had. Geeft niet het was gisteren een lange dag. Vaste klusjes weer gedaan en bezoek gehad (en nogsteeds) van Trees en Gert-Jan, ouders van een oud stagiaire die bij Kees en Annie even heeft gewerkt. Zei zijn op rondreis in Canada met de camper. Aardige mensen, kletsen veel haha. 'S avonds nog wat geborreld in huis.

Donderdag een rustige dag gehad vaste klussen gedaan en 'S avonds nog meegegaan naar vrienden van Annie en Kees, even buurten. Ook is er vandaag het gras gemaaid door de loonwerker, met een tripplemaaier om precies te zijn ;) Lag er zo af. Er moet hooi van gemaakt worden dus moet het vanaf vandaag droog blijven. Ook is er in de avond nog een stierkalf geboren.

Vandaag ook een rustige dag gehad. Vaste klusjes gedaan en met Jelle de mest wat vast zat voor de roosteropening opgeruimd. Dit is weleens vaker een issue na het strooien van de boxen omdat de stro het mest dikker maakt en zo ophoopt en stuck geraakt.

En de avond toch maar voorgenomen om voor m'n huiswerk te gaan zitten, en niet te laat naar bed te gaan ;). Ponoka rodeo staat voor de deur van het weekend, ben benieuwd!

xxx


  • 24 September 2016 - 08:07

    Petra:

    Hey jes ,
    Deze week veel nieuwe mensen ontmoet lees ik wel dat is idd goed voor je engels dat zal wel goed gaan nu.
    Leuk dat keith en jelle ook weer terug zijn he .
    Die rodeo die voor van het weekend gepland staat dat zou ik ook wel eens willen zien lijkt mij heel gezellig
    Veel plezier mieke xxx van ons allemaal.

  • 27 September 2016 - 10:18

    Aukje Van Dreumel (Prinsentuin College):

    Hoi Jessie,

    Leuk om te lezen dat het goed bevalt daar. Je maakt heel wat kilometers lees ik voor het werk en voor leuke dingen. Wat goed dat je zoveel verslagjes hebt geplaatst en mooie foto's, ga zo door! Veel plezier nog!!!! grt

  • 30 September 2016 - 05:17

    Jessie Laurijsse:

    Thanks :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 10499

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Stage in Canada

Landen bezocht: