Eerste indruk - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Jessie Laurijsse - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Jessie

14 Augustus 2016 | Canada, Lacombe

Hallo lezers!
Na een tijdje niet meer te hebben geschreven, hier weer een verslagje van mij. Van woensdag tot en met vrijdag lag de WiFi er uit, dan kun je ook moeilijk wat schrijven. Het weer hier is goed aangenaam, zo rond de 25 graden. Gelukkig voelt het niet zo benauwd aan als in Nederland, omdat het klimaat hier anders is.

Ik loop stage bij Black and White Dairy in Lacombe. Kees en Annie zijn mijn stagebegeleiders, ik slaap en woon bij ze in huis. Op de dairy zijn zo'n 180 Holstein Frysian melkkoeien + jongvee. Jelle en Keith zijn de medewerkers op het bedrijf. De omgeving is uitgestrekt en ligt allemaal in blokken. In Lacombe zijn er meerdere melkveebedrijven gevestigd (ook veel van oorsprong Nederlands).

De dagelijkse werkzaamheden voor mij bestaan tot nu toe uit de klusjes; boxen schoonmaken, kalveren drinken geven en voeren (evt. opstrooien), voer aanschuiven, meemelken etc. Er is natuurlijk altijd wat te doen. Gisteren ben ik voor het eerst er even tussenuit geweest naar een paardenevenement. Het is namelijk een hobby voor Annie en Kees in het houden en rijden van Friese paarden. Annie deed mee met het carrousel rijden van hun club. Dit was zeker een mooie show!

Nu ga ik weer door, ik hoop zo snel mogelijk wat weer op de site te zetten.

Groetjes!

  • 18 Augustus 2016 - 19:41

    Opa En Oma Laurijsse:

    Hoy Jessie
    Wij hebben jou verhaal gelezen zo ik merk is het wel een mooi bedrijf.
    Hoe gaat het? kun je goed wennen?
    Hier is het ook warm.25 graden
    Kun je in je vrije tijd ook leuk bezig zijn?
    Veel vragen he.
    Wij hopen dat je een leuke leerzame tijd hebt.
    Hier de lieve groetjes van Opa en Oma Laurijsse

  • 19 Augustus 2016 - 04:25

    Jessie:

    Hallo opa en oma,

    Ja dat is het zeker. Alles gaat goed hier, en ben al beter gewent en zit al meer in m'n drive. Ja ik hoorde dat het in Nederland best warm is, lekker broeierig dan. Ik vermaak me prima in me vrije tijd.

    Groetjes Jessie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessie

Actief sinds 30 Juli 2016
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 10494

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2016 - 21 Oktober 2016

Stage in Canada

Landen bezocht: